4,5-letni kurs psychoterapii
Psychoterapia indywidualna i terapia rodzin ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu adolescencji
listopad 2023 – grudzień 2028 / Kraków
Informacje na temat kursu
- kurs przygotowujący do certyfikatu psychoterapeuty
- kurs posiada atestację Sekcji Naukowej Psychoterapii i Sekcji Naukowej Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego od 18.11.2020 r.
- kurs składa się z 52 warsztatów, w sumie 1200 godzin dydatktycznych
- kierownictwo kursu: mgr Małgorzata Wolska, mgr Roma Ulasińska
Organizator
- Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii Orwid z siedzibą w Krakowie przy ul. Studenckiej 4/1 we współpracy z NZOZ OZP „Pro Psyche Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. J. Dunajewskiego 5
Kontakt w sprawie kursu
- Małgorzata Wolska: e-mail: malgo.wolska@gmail.com, tel.505608204
Informacje o rekrutacji
- start rekrutacji: 15 lutego, 2023
- koniec rekrutacji: 30 czerwca, 2023
- ilość miejsc: 25 (decyduje kolejność zgłoszeń)
Sprawdź wymagania i jak wygląda proces rekrutacyjny przejdź do sekcji
Jeżeli spełniasz wszystkie warunki, wypełnij formularz aplikacyjny
Informacje o kursie
Kurs obejmuje w sumie 1200 godz. szkolenia:
- Wykłady i ćwiczenia (podejście systemowe, psychodynamiczne, behawioralno-poznawcze i humanistyczne) – 715 godz.
- Praca własna (zgrupowanie treningowe, grupa genogramowa, grupa self-experience) – 264 godz.
- Grupa Balinta – 50 godz.
- Superwizja – 150 godz.
- Seminarium (omawianie nowo publikowanych pozycji książkowych i artykułów z zakresu psychoterapii) – 21 godz.
Program
- kurs składa się z 52 warsztatów, w sumie 1200 godzin dydatktycznych
- poniżej znajduje się program kursu rozpisany na poszczególne warsztaty
- po rozwinięciu panelu z datą znajduje się dokładny opis warsztatu: wykładowcy, zagadnienia
Zgrupowanie treningowe:
- 2×25 godz. dyd. = 50 godz. dyd.
- prowadzący: mgr Konrad Markiewicz, mgr Michał Czerski
- Piątek: 14:00-20:00 (w tym 3 przerwy kawowe po 15 min) – 7 godz. dyd.
- Sobota: 9:00-14:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
- Sobota: 15:00-20:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
- Niedziela: 9:00-14:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
- Piątek: 14:00-20:00 (w tym 3 przerwy kawowe po 15 min) – 7 godz. dyd.
- Sobota: 9:00-14:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
- Sobota:15:00-20:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
- Niedziela: 9:00-14:00 (w tym 2 przerwy kawowe po 15 min) – 6 godz. dyd.
Zajęcia na I roku
I warsztat
- zajęcia w sobotę (10 godz.): zajęcia tematyczne (wykłady i ćwiczenia)
- zajęcia w niedzielę (7 godz.): ćwiczenia
II – X warsztat
- zajęcia w piątki (5 godz.): zajęcia tematyczne (wykłady i ćwiczenia)
- zajęcia w soboty (10 godz.): zajęcia tematyczne (wykłady i ćwiczenia)
- zajęcia w niedziele (7 godz.) – ćwiczenia
Zajęcia na I roku w sumie 224 godz. dyd.
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00, niedziela: 9:00-15:00 (17 godz.)
mgr Ryszard Izdebski
- Rozwój psychoterapii – rys historyczny. Podstawowe terminy z zakresu psychoterapii: relacja terapeutyczna, kontrakt terapeutyczny, przymierze terapeutyczne, przeniesienie, przeciwprzeniesienie, opór. Etapy psychoterapii. Czynniki leczące w psychoterapii (wykład – 7 godz.).
- Zasady nawiązywania relacji terapeutycznej, budowanie kontaktu terapeutycznego – przykłady kliniczne (4 godz.).
- Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 6 godz.)
piątek: 14:00-19:15 (5 godz.)
dr Krzysztof Szwajca:
- Farmakoterapia w psychiatrii dzieci, młodzieży i dorosłych
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00; niedziela: 9:00-15:00 (17 godz)
dr Dorota Solecka:
- Etapy rozwoju człowieka; zmiany w obszarze intrapsychicznym i społecznym; teorie rozwoju (wykład – 2 godz.). Charakterystyka okresu dzieciństwa i dojrzewania (wykład – 2 godz.).
- Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży (wykład – 3 godz.)
- Zaburzenia psychiczne dorosłych (wykład – 3 godz.)
- Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Wprowadzenie do systemowej terapii rodzin: rozwój terapii rodzin, podstawowe pojęcia, terminy, szkoły terapeutyczne, przedstawiciele szkół; cykl życia rodzinnego (wykład – 3 godz.).
- Pierwszy kontakt z rodziną (przykłady kliniczne – 2 godz.).
- Podejście transgeneracyjne: teoria Bowena (wykład – 2 godz.).
- Ilustracja kliniczna (omówienie przypadku – 3 godz.).
- Technika pracy z genogramem (wykład – 1 godz., ćwiczenia – 2 godz.).
- Budowanie hipotez dotyczących związku pomiędzy istniejącym zaburzeniem, a historią życia rodziny (ćwiczenia – 3 godz.).
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Katarzyna Ślęzak
- Nawiązywanie i budowanie relacji terapeutycznej z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Podejście transgeneracyjne: koncepcja ukrytych lojalności Boszormenyi-Nagy’a (wykład – 2 godz.).
- Ilustracja kliniczna (prezentacja przypadku – 3 godz.).
- Zrównoważenie otrzymanych dóbr i krzywd w rodzinie (ćwiczenia – 1 godz.).
- Budowanie hipotez dotyczących związku pomiędzy istniejącym zaburzeniem a przeżywanym konfliktem lojalności w sytuacji parentyfikacji (prezentacja przypadku + ćwiczenia – 3 godz.).
- Problem utrat oraz nieukończonej żałoby; koncepcja Paula (wykład – 2 godz.). Techniki pracy z rodziną i pojedynczą osobą w sytuacji nieukończonej żałoby (wykład – 2 godz.).
- Ilustracja kliniczna (prezentacja przypadku – 2 godz.).
- Własne doświadczenia uczestników szkolenia w pracy z osobami z utratą (ćwiczenia – 1 godz.).
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Konrad Markiewicz
- Relacja terapeutyczna z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Wanda Szaszkiewicz
- Podejście transgeneracyjne: koncepcja delegacji rodzinnych Stierlina (wykład – 3 godz.).
- Ilustracja kliniczna koncepcji delegacji rodzinnych (prezentacja przypadku + omówienie – 3 godz.).
- Kryzys adolescencji (wykład – 3 godz.).
- Różne obrazy kryzysu adolescencji (przykłady kliniczne – 3 godz.)
- Budowanie hipotez dotyczących związku pomiędzy prezentowanymi zaburzeniami, a procesem delegowania i wiązania na poziomie id, ego i superego (ćwiczenia – 4 godz.).
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Katarzyna Ślęzak
- Relacja terapeutyczna z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Roma Ulasińska
- Podejście strukturalne: szkoła Minuchina (wykład – 3 godz.).
- Techniki pracy z rodziną i parą w podejściu strukturalnym (wykład – 2 godz.).
- Ilustracja kliniczna – rodzina z zaburzoną strukturą (prezentacja przypadku – 3 godz.).
- Budowanie hipotez dotyczących związku pomiędzy prezentowanymi zaburzeniami a nieprawidłową strukturą rodziny (ćwiczenia – 3 godz.).
- Kontakt z rodziną z zaburzoną strukturą. Wykorzystanie technik strukturalnych w terapii rodzin i par (ćwiczenia – 5 godz.).
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Katarzyna Ślęzak
- Relacja terapeutyczna z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Konrad Markiewicz
- Podejście komunikacyjne: szkoła terapeutyczna z Palo Alto – przedstawiciele, założenia, techniki terapeutyczne (wykład – 2 godz.)
- Komunikacja werbalna i niewerbalna oraz jej zakłócenia, np.: podwójne wiązanie, niespójność, sprzeczność, niejasność znaczeń (wykład – 1 godz., ćwiczenia – 3 godz.)
- Ilustracja kliniczna – rodzina z zaburzoną komunikacją (prezentacja przypadku – 2 godz.)
- Budowanie hipotez dotyczących związku pomiędzy prezentowanymi zaburzeniami a nieprawidłową komunikacją w rodzinie (ćwiczenia – 3 godz.).
- Praca z rodziną z problemem nieprawidłowej komunikacji (przykłady kliniczne i ćwiczenia – 5 godz.).
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Relacja z nastolatkiem i młodym dorosłym w kontakcie indywidualnym (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Roma Ulasińska
- Podejście strategiczne: przedstawiciele, założenia, techniki terapeutyczne: szkoła M. Ericksona, model Madanes i Haley’a (wykład – 3 godz.)
- Szkoła mediolańska – założenia, techniki, problem neutralności, cyrkularność (wykład – 2 godz.)
- Ilustracja kliniczna – strategie w terapii rodzin (prezentacja przypadku + analiza transkrypcji sesji terapeutycznej – 5 godz.)
- Budowanie hipotez i stosowanie pytań cyrkularnych w pracy z rodziną (ćwiczenia – 5 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Relacja z nastolatkiem i młodym dorosłym w kontakcie indywidualnym (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Konrad Markiewicz
- Konstrukcjonizm – podstawy teoretyczne, założenia, przedstawiciele, szkoły (wykład – 2 godz.)
- Team reflektujący Toma Andersena (wykład – 2 godz.)
- Analiza zapisu sesji konsultacji systemowej (prezentacja przypadku + ćwiczenia – 3 godz.)
- Praca z rodziną z wykorzystaniem teamu reflektującego (ćwiczenia – 5 godz.)
- Podejście narracyjne (wykład – 2 godz.)
- Zastosowanie technik narracyjnych w pracy z nastolatkiem (ćwiczenia – 2 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
mgr Konrad Markiewicz
- Relacja terapeutyczna z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00; niedziela: 9:00-15:00 (23 godz.)
mgr Katarzyna Ślęzak
- Przymierze terapeutyczne (wykład – 4 godz.)
- Nawiązywanie przymierza terapeutycznego z nastolatkiem (przykłady kliniczne – 2 godz.)
- Nawiązywanie przymierza terapeutycznego z rodziną jako grupą i pojedynczymi członkami rodziny (przykłady kliniczne – 5 godz.)
- Zakłócenia przymierza terapeutycznego i sposoby radzenia sobie z zakłóceniem (wykład – 3 godz.)
- Radzenie sobie z zakłóceniem przymierza (przykłady kliniczne – 2 godz.)
- Budowanie przymierza terapeutycznego z nastolatkiem i rodziną (ćwiczenia – 7 godz.)
Zajęcia na II roku
- zajęcia w piątki (5 godz.): warsztaty tematyczne i genogramy
- zajęcia w soboty (10 godz.): warsztaty tematyczne i genogramy
- zajęcia w niedziele (7 godz.): superwizja w dwóch podgrupach
Zajęcia na II roku w sumie 230 godz. dyd
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
dr Dorota Solecka
- Teoria przywiązania (wykład – 4 godz.)
- Analiza stylu przywiązania (prezentacja przypadku – 3 godz.)
- Idee feministyczne i problematyka gender (wykład – 4 godz.)
- Mentalizacja (wykład – 2 godz.)
- Praca z rodziną z problemem braku bezpieczeństwa w rodzinie (ćwiczenia – 3 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
I grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
II grupa – mgr Ryszard Izdebski
- Genogramy
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
I grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
II grupa – mgr Ryszard Izdebski
- Genogramy
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
I grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
II grupa – mgr Ryszard Izdebski
- Genogramy
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
I grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
II grupa – mgr Ryszard Izdebski
- Genogramy
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
dr Krzysztof Szwajca
- PTSD (wykład – 6 godz.)
- Przemoc w rodzinie – aspekty psychologiczne i prawne (wykład – 3 godz.; prezentacja przypadku – 3 godz.; ćwiczenia – praca z rodziną z problemem przemocy – 4 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – mgr Roma Ulasińska
II grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
dr Dorota Solecka
- Nadużycie seksualne – aspekty psychologiczne i prawne (wykład – 4 godz.; prezentacja przypadków – 6 godz.; ćwiczenia – praca z osobą z problemem nadużycia seksualnego – 6 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – mgr Roma Ulasińska
II grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Kryzys małżeński – koncepcja Jurga Willego (wykład – 2 godz.)
- Ilustracja kliniczna – małżeństwo w relacji koluzyjnej (prezentacja przypadku + analiza powstawania relacji koluzyjnej – 4 godz.)
- Rozpoznawanie różnych rodzajów kryzysów małżeńskich; stawianie hipotez dotyczących źródeł kryzysu (ćwiczenia – 2 godz.)
- Para zagrożona rozwodem – negocjacje rozwodowe (wykład 1 godz. + prezentacja przypadku – 1 godz.)
- Praca z rodziną rekonstruowaną; „patchworkową” (prezentacja przypadku + ćwiczenia – 3 godz.)
- Praca z parą w głębokim kryzysie; praca z parą po zdradzie (ćwiczenia – 3 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – mgr Roma Ulasińska
II grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Terapia pary w podejściu zintegrowanym – łączenie technik behawioralnych, poznawczych, skoncentrowanych na emocjach i systemowych (wykład – 2 godz.)
- Pierwsza konsultacja pary; stawianie hipotez dotyczących konfliktu pomiędzy partnerami (ćwiczenia – 4 godz.)
- Przymierze terapeutyczne w pracy z parą (ćwiczenia – 3 godz.)
- Problemy etyczne w terapii par (wykład – 2 godz.)
- Psychoterapia indywidualna w podejściu systemowym (wykład – 3 godz., ćwiczenia – 2 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – mgr Roma Ulasińska
II grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
- Superwizja
piątek: 14:00-19:15; sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (16 godz.)
dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ
- Problematyka osób LGBT i ich bliskich (wykład – 5 godz., prezentacja przypadku + ćwiczenia – 7 godz.)
- Zaburzenia seksualne (wykład – 4 godz.)
niedziela: 9:00-15:00 (7 godz.)
I grupa – mgr Roma Ulasińska
II grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
- Superwizja
Zajęcia na III roku
Zajęcia na III roku w sumie 228 godz. dyd
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
dr Krzysztof Szwajca
- Diagnoza zaburzeń psychicznych według ICD-11, ze szczególnym uwzględnieniem okresu adolescencji (wykład – 5 godz.; ćwiczenia – 3 godz.)
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Michał Czerski
- Terapia grupowa adolescentów: kryteria doboru, dynamika grupy, proces grupowy, cele terapii, terapeuta młodzieżowy (wykład – 7 godz.; ćwiczenia – 8 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
mgr Roma Ulasińska
- Techniki projekcyjne i rysunkowe w pracy terapeutycznej z adolescentami (wykład – 4 godz.; ćwiczenia – 4 godz.)
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Konrad Markiewicz
- Grupa wielorodzinna (wykład – 5 godz.; ćwiczenia – 10 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
II grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Roma Ulasińska
- Rodzina z adopcją (wykład – 6 godz.; prezentacja przypadków + analiza procesu terapii na podstawie fragmentów zapisów sesji – 4 godz.; ćwiczenia – 5 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – mgr Katarzyna Ślęzak
II grupa – mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Krzysztof Szwajca
- Zaburzenia eksternalizacyjne; zaburzenia psychotyczne (wykład – 7 godz., prezentacja przypadku + ćwiczenia– 8 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.), sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Dorota Solecka
- Uzależnienia u młodzieży i młodych dorosłych: alkohol, substancje psychoaktywne, internet, gry komputerowe, seks, itp. (wykład – 7 godz.; prezentacja przypadków – 7 godz., ćwiczenia – motywowanie uzależnionego nastolatka i jego rodziców do podjęcia terapii; praca z osobą uzależnioną i jej rodziną – 9 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Zaburzenia odżywiania się (wykład – 7 godz., prezentacja przypadku + ćwiczenia – 8 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Krzysztof Szwajca
Zaburzenia lękowe; zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; zaburzenia psychosomatyczne (wykład – 7 godz., prezentacja przypadku + ćwiczenia – 8 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – mgr Ryszard Izdebski
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Małgorzata Wolska
- Depresja u adolescentów, próby samobójcze, zachowania autoagresywne (wykład – 7 godz., prezentacja przypadku + ćwiczenia– 8 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja (5 godz.) + seminarium (3 godz.)
I grupa – mgr Ryszard Izdebski
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Krzysztof Szwajca
- Problemy etyczne w psychoterapii (wykład – 8 godz., ćwiczenia – 7 godz.)
piątek: 14:00-19:00 (6 godz.): 3 godz. seminarium + 3 godz. superwizja (w tym 1 godz. egzamin)
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
I grupa – mgr Małgorzata Wolska
II grupa – mgr Roma Ulasińska
- Seminarium (3 godz.) + superwizja (18 godz) – razem: 21 godz.
Egzamin teoretyczny (test wyboru) z zakresu podejścia systemowego oraz psychopatologii okresu dojrzewania (przeprowadzony w piątek na części zajęć superwizyjnych).
Zajęcia na IV roku
Zajęcia na IV roku w sumie 239 godz. dyd
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja
I grupa – mgr Ryszard Izdebski
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Cezary Barański
- Dialog motywujący (wykład – 6 godz., ćwiczenia – 9 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja
I grupa – mgr Ryszard Izdebski
II grupa – mgr Roma Ulasińska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Grzegorz Mączka
- Podejście behawioralno-poznawcze (wykład – 6 godz., ćwiczenia – 9 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Grzegorz Mączka
- Podejście behawioralno-poznawcze (wykład – 6 godz., ćwiczenia – 9 godz.)
piątek: 13:00-19:30 (8 godz.)
- Superwizja
I grupa – dr Krzysztof Szwajca
II grupa – mgr Małgorzata Wolska
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.), niedziela 9:00-13:00 (5 godz.)
dr Grzegorz Mączka
- Podejście behawioralno-poznawcze (wykład – 6 godz., ćwiczenia – 9 godz.)
piątek: 14:00-19:30 (7 godz.)
sobota 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.)
mgr Dorota Węgrzyn
- Terapia humanistyczno-egzystencjalna
- Teoria i praktyka terapii Gestalt
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Podstawowe pojęcia i założenia podejścia psychodynamicznego w psychoterapii – część I (wykład).
- Nawiązanie kontaktu z pacjentem i diagnoza wstępna – część I (ćwiczenia)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.)
- Grupa self-experience
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Podstawowe pojęcia i założenia podejścia psychodynamicznego w psychoterapii – część II (wykład).
- Nawiązanie kontaktu z pacjentem i diagnoza wstępna – część II (ćwiczenia)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.)
- Grupa self-experience
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – okres noworodkowy, psychopatologia zaburzeń z kręgu autyzmu (wykład).
- Nawiązanie kontaktu z pacjentem i diagnoza wstępna – część III (ćwiczenia)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – pierwsze półrocze życia, psychopatologia zaburzeń z kręgu schizofrenii – część I (wykład).
- Proces terapeutyczny – opór – część I (ćwiczenia).
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.)
- Grupa self-experience
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – pierwsze półrocze życia, psychopatologia zaburzeń z kręgu schizofrenii – część II (wykład).
- Proces terapeutyczny – opór – część II (ćwiczenia)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
Zajęcia na V roku
Zajęcia na V roku w sumie 229 godz. dyd
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – drugie półrocze życia, psychopatologia depresyjna – część I (wykład). Proces terapeutyczny – opór – część III (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00 (10 godz.)
- Grupa self-experience
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – drugie półrocze życia, psychopatologia depresyjna – część II (wykład). Proces terapeutyczny – przeniesienie – część I (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – drugi i trzeci rok życia, psychopatologia zaburzeń struktury osobowości – część I (wykład). Proces terapeutyczny – przeniesienie – część II (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – drugi i trzeci rok życia, psychopatologia zaburzeń struktury osobowości – część II (wykład). Proces terapeutyczny – przeniesienie – część III (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
piątek: 15:00-19:15 (5 godz.)
- Grupa Balinta
I grupa: dr Dorota Solecka
II grupa: mgr Małgorzata Ławniczek
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – rozwój seksualności, psychopatologia perwersji (wykład). Proces terapeutyczny – przeciwprzeniesienie – część I (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – okres przedszkolny, psychopatologia nerwic i zaburzeń cech osobowości (wykład). Proces terapeutyczny – przeciwprzeniesienie – część II (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – okres latencji i wstęp do problematyki adolescencji (wykład). Proces terapeutyczny – przeciwprzeniesienie – część III (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Psychoanalityczne teorie rozwoju i psychopatologia w ujęciu psychodynamicznym – okres adolescencji (wykład). Zakończenie procesu psychoterapii (ćwiczenia) (10 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:45 (11 godz.)
mgr Daria Syrecka
- Podejście psychodynamiczne – podsumowanie, zastosowanie podejścia psychodynamicznego w różnych formach leczenia psychiatrycznego, teoria i praktyka superwizji. Wybrane problemy i trudne sytuacje kliniczne (ćwiczenia). (9 godz.) + Egzamin teoretyczny z podejścia psychodynamicznego (1 godz.)
niedziela: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
sobota: 9:00-13:15 i 14:30-19:00
- Grupa self-experience (10 godz.)
I grupa: mgr Beata Kozak
II grupa: mgr Andrzej Uberna
niedziela: 9:00-13:00 (5 godz.)
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
- Zakończenie szkolenia – omówienie wyników egzaminów; omówienie prac zaliczeniowych; wręczenie dyplomów
Zalecana literatura
Arntz, A., Jacob, G. (2019). Terapia schematów w praktyce. Praca z trybami schematów. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Barbaro, de B. (red.). (1994). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Collegium Medicum UJ.
Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Briggs, S. (2017). Praca z nastolatkami i młodymi dorosłymi. Współczesne podejście psychodynamiczne. Warszawa: Oficyna Ingenium.
Chrząstowski, Sz., Barbaro, de B. (2011). Postmodernistyczne inspiracje w psychoterapii. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Crane, D.R. (2004). Podstawy terapii małżeństw. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Czabała, J.C. (1997). Czynniki leczące w psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ginger S. (2004) Gestalt – Sztuka kontaktu. Warszawa: Wydawnictwo Santorski.
Goldenberg, H., Goldenberg I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Grzesiuk, L. (red.). (2007). Psychoterapia. Badania i szkolenie. Warszawa: Eneteia.
Grzesiuk, L. (red.). (2006). Psychoterapia. Praktyka. Warszawa: Eneteia.
Grzesiuk, L. (red.). (2005). Psychoterapia. Teoria. Warszawa: Eneteia.
Killingmo, B. (1995). Psychoanalityczna metoda leczenia. Zasady i pojęcia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kokoszka, A., Drozdowski, P. (red.). (1993). Wprowadzenie do psychoterapii. Kraków: AM im. M. Kopernika w Krakowie.
Laufer, M., Laufer, M.E. (2013). Okres dojrzewania i załamanie rozwoju. Perspektywa psychoanalityczna. Warszawa: Oficyna Ingenium.
Loose, Ch., Zarbock, G., Graaf, P. (2018). Terapia schematów dzieci i młodzieży. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
McGoldrick, M., Gerson, R., Schellenberger, S. (2007). Rozpoznanie i interwencja. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo
Morgan, A. (2011). Terapia narracyjna. Wprowadzenie. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Namysłowska, I. (1997). Terapia rodzin. Warszawa: Springer PWN.
Namysłowska, I. (red.). (2004): Psychiatria dzieci i młodzieży. PZWL.
Orwid, M. (2009). Trauma. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Orwid, M., Pietruszewski, K. (1993). Psychiatria dzieci i młodzieży. Kraków: Collegium Medicum UJ.
Orwid, M. (red.). (1981). Zaburzenia psychiczne u młodzieży. Warszawa: PZWL.
Paruzel-Czachura M. (2015). Między psychologią, psychoterapią i filozofią praktyczną. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Ruszczynski, S. (red.). (2012) Psychoterapia par. Teoria i praktyka w Instytucie Badań nad Małżeństwem Kliniki Tavistock. Warszawa: Oficyna Ingenium.
Simon, F.B., Stierlin, H. (1998). Słownik terapii rodzin. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Stierlin, H., Rucker-Embden, I., Wetzel, N., Wirsching, M. (1999). Pierwszy wywiad z rodziną. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Taylor, C. (2017). Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Willi, J. (1996). Związek dwojga – psychoanaliza pary. Warszawa: J. Santorski & Co. Wyd.
Willi, J. (2012). Terapia pary. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Fundament.
Aleksandrowicz, J. (1988). Nerwice. Psychopatologia i psychoterapia. Warszawa: PZWL.
Allen, J.G. Fonagy, P., Bateman, A.W. (2014). Mentalizowanie w praktyce klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Arden, J.B. (2017). Neuronauka w psychoterapeutycznym procesie zmiany. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Bandler, R., Grinder, J., Satir V. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Barbaro, de B. (red.). Schizofrenia w rodzinie. (1999). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Barker, P. (2000). Metafory w psychoterapii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Bertalanffy, von L. (1984). Ogólna teoria systemów. Warszawa: PWN.
Bettelheim, B. (1989). Rany symboliczne. Warszawa: Czytelnik.
Bomba, J., Janowska, K. (2006). Kim jesteśmy, czyli o seksie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Bomba, J., Józefik, B. (red.). (2003). Leczenie anoreksji i bulimiii psychicznej: co, kiedy, komu. Kraków: Biblioteka Psychiatrii Polskiej.
Braverman, L. (2003). Podstawy feministycznej terapii rodzin. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Carr, A. (2008). Depresja i próby samobójcze wśród młodzieży. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Cecchin, G. (1997). Mediolańska szkoła terapii rodzin. Kraków: Collegium Medicum UJ.
Chrząstowski, Sz. (2021). Narracyjna terapia więzi. Przewodnik psychoterapeuty par. Warszawa, PWN.
Chrząstowski, Sz. (2014). Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Clulow, Ch. (2016). Seks, więź i terapia pary. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Fundament.
Cohen, J.A., Mannarino, A.P., Deblinger, E. (2011). Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży. Kraków. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Crosby, J. F. (1998). Kiedy jedno chce odejść. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Czabała, J.Cz. (1988). Rodzina a zaburzenia psychiczne. Kraków: Sekcja Psychoterapii PTP.
Dattilio, F.M., Padesky, C.A. (1999). Terapia poznawcza dla par małżeńskich. Kraków: Biblioteka Psychiatrii Polskiej.
Deissler, K. G. (1998). Terapia systemowa jako dialog. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Dimeff, L. (2012) Dialektyczna terapia behawioralna w praktyce klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Drath, W., Barbaro, de B. (red.) (2022). Psychoterapia między wiedzeniem a niewiedzeniem. Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Erickson, E. H. (2000). Dzieciństwo i społeczeństwo. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Feldman, L. (2001). Łączenie terapii indywidualnej z rodzinną. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Francesetti, G., Gecele, M., Roubal, J.: Psychoterapia Gestalt w praktyce klinicznej. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Freeman, D. (1991). Kryzys małżeński i psychoterapia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Freud, S. (1987). Psychopatologia życia codziennego. Warszawa: PWN.
Gabbard, G.O. (2015). Psychiatria psychodynamiczna w praktyce klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Garland, C. (2013). Czym jest trauma. Podejście psychoanalityczne. Warszawa: Wydawnictwo Ingenium.
Górniak, L., Józefik, B. (red), (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Gray, D.D. (2004). Adopcja i przywiązanie. Praktyczny poradnik dla rodziców. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Herman, J.L. (1998). Przemoc. Uraz psychiczny i powrót do równowagi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Horney, K. (1987). Nowe drogi w psychoanalizie. Warszawa: PWN.
Iniewicz, G., Mijas, M., Grabski, B. (red.). (2012). Wprowadzenie do psychologii LGB. Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Janusz, B., Gdowska, K., Barbaro, de B. (red) ( 2008). Narracja. Teoria i praktyka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Johnson, S. (2012). Przytul mnie. Siedem rozmów, które zapewniają miłość przez całe życie. Warszawa: Laurum.
Johnson, S. (2015). Sens miłości. Nowe podejście do problemu miłosnych związków. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowioa PTP.
Józefik, B. (2014). Kultura, ciało, (nie)jedzenie. Terapia. Perspektywa narracyjno-konstrukcjonistyczna w zaburzeniach odżywiania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Józefik, B., Barbaro, de B. (2004). Terapia rodzin a perspektywa feministyczna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Józefik, B. Iniewicz, G. (2008). Koncepcja przywiązania. Od teorii do praktyki klinicznej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Józefik, B., Pilecki, M. (red.). (2005). Leczenie anoreksji i bulimii psychicznej: podejścia, metody, techniki. Kraków: Biblioteka Psychiatrii Polskiej.
Józefik, B. Wolska, M. (2009). Anoreksja i bulimia u dzieci i młodzieży. Warszawa: Hachette Polska.
Józefik, B. (red.). (1999). Anoreksja i bulimia psychiczna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Kazdin, A.E., Weisz, J.R. (2006). Psychoterapia dzieci i młodzieży. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kepner, J. (1991) Ciało w procesie psychoterapii Gestalt. Warszawa: Pusty Obłok.
Kępiński, A. (2002). Poznanie chorego. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Kottler, J.A. (2007). Opór w psychoterapi. Jak pracować z trudnym pacjentem. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Wydawnictwo Via Medica.
Kubler-Ross, E. (1998). Rozmowy o śmierci i umieraniu. Poznań: edia Rodzina of Poznań.
Lawrence, M. (2015). Anorektyczny umysł. Gdańsk: Wydawnictwo Imago.
Lazarus, A.A. (2002). Mity na temat małżeństwa. O powszechnych przekonaniach, które niszczą związek. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Loose, Ch., Graaf, P., Zarbock, G. (2017). Terapia schematów dzieci i młodzieży. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Ludewig, K. (1995). Terapia systemowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Maisonneuve, J. (1995). Rytuały dawne i współczesne. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Miller, W.F., Rollnick, S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Miller, W.R., Forcehimes, A.A., Zweben, A. (2014). Terapia uzależnień. Podręcznik dla profesjonalistów. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Minuchin S., Reiter M. D., Borda C., (2018). Kunszt terapii rodzinnej. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Orwid, M., Czabała J.C. (red.), (1984). Terapia rodzin i małżeństw. Warszawa: Instytut Psychiatrii i Neurologii.
Oster, G.D., Gould, P. (2002). Rysunek w psychoterapii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Perel, E. (2008). Inteligencja erotyczna. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Popiel, A., Pragłowska, E. (2007). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat.
Satir, V. (2000). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Schier, K. (2014). Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Sills, Ch., Fish, S., Lapworth, P. (1991). Pomoc psychologiczna w ujęciu Gestalt. Warszawa. Wydawnictwo Instytutu Psychologii Zdrowia.
Skynner, R., Cleese, J. (1992). Żyć w rodzinie i przetrwać. Warszawa. Jacek Santorski & CO Agencja Wydawnicza.
Waddell, M. (2015). Światy wewnętrzne. Psychoanaliza i rozwój osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Ingenium.
Walewska, K., Pawlik, J. (1992). Depresja. Ujęcie psychoanalityczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Weeks, G.R, L’Abate, L. (2000). Paradoks w psychoterapii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Winnicot, D. W. (1993). Dziecko, jego rodzina i świat. Warszawa: J. Santorski & Co.
Winnicot, D.W. (1993). Rozmawiając z rodzicami. Warszawa: Wydawnictwo WAB.
Wojciszke, B. (1995). Psychologia miłości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Worden, J.W. (2022). Poradnictwo i terapia w żałobie. Warszawa, PWN.
Yalom, I.D. (2010). Dar terapii. List otwarty do nowego pokolenia terapeutów i ich pacjentów. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Yalom, I.D. (2008) Patrząc w słońce. Jak przezwyciężyć grozę śmierci. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Yalom, I.D. (2008). Psychoterapia egzystencjalna. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Yalom, I.D., Leszcz M. (2006). Psychoterapia grupowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zadęcki, J. (2015). Ja we wczesnej schizofrenii. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zespół szkolący
Poniżej znajdą Państwo listę wykładowców w kolejności alfabetycznej.
- mgr Małgorzata Wolska - specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta i superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, psychoterapeuta European Association for Psychotherapy
- mgr Roma Ulasińska - specjalistka psycholog kliniczny, psychoterapeutka i superwizorka, posiada certyfikat psychoterapeuty i superwizora Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz European Association for Psychotherapy
- mgr Cezary Barański - psycholog, seksuolog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny i systemowy
- mgr Michał Czerski - psycholog, posiada Certyfikat Terapeuty i Specjalisty Terapii Środowiskowej PTP
- mgr Ewa Domagalska-Kurdziel - pedagog, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, posiada Certyfikat Specjalisty Terapii Środowiskowej PTP
- dr hab., prof. UJ Grzegorz Iniewicz - specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta, superwizor, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz European Association for Psychotherapy, superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, profesor nadzwyczajny w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
- mgr Ryszard Izdebski - pedagog, specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta, terapeuta rodzin i superwizor psychoterapii Sekcji Naukowej Psychoterapii i Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
- mgr Beata Kozak - psycholog (UJ), specjalista w zakresie psychologii klinicznej, certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
- mgr Małgorzata Ławniczek - specjalista psycholog kliniczny oraz specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor aplikant SNP i SNTR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, certyfikowany specjalista i terapeuta środowiskowy Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
- mgr Konrad Markiewicz - pedagog, psychoterapeuta, ukończył również studia podyplomowe z zakresu Poradnictwa i Pomocy Psychologicznej w Instytucie Psychologii UJ
- dr n. med. Grzegorz Mączka - specjalista psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny i superwizor-dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
- dr n. med. Dorota Solecka - specjalista psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor aplikant Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, certyfikowany terapeuta i specjalista Terapii Środowiskowej PTP
- mgr Daria Syrecka - psycholog kliniczny, certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, certyfikat terapeuty środowiskowego
- mgr Wanda Szaszkiewicz - emerytowana psycholog kliniczna z długoletnim stażem pracy jako psychoterapeutka i terapeutka rodzinna
- dr n. med. Krzysztof Szwajca - specjalista psychiatra, psychoterapeuta, superwizor psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, specjalista terapii środowiskowej
- mgr Katarzyna Ślęzak - psycholog, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor aplikant Sekcji Naukowej Psychoterapii i Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, certyfikowany terapeuta i specjalista terapii środowiskowej Sekcji Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP
- mgr Andrzej Uberna - psycholog kliniczny i certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
- mgr Dorota Węgrzyn - magister pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, certyfikowana psychoterapeutka EAGT, EAP, PTP, PTPG, trenerka treningu psychologicznego ITG-PSPP, certyfikowana superwizorka PTP, EAGT, superwizor-aplikant PTP
Rekrutacja i opłaty
Wymagania
- w szkoleniu mogą wziąć udział osoby, które ukończyły studia psychologiczne, pedagogiczne oraz inne humanistyczne i uzyskały tytuł magistra oraz osoby po ukończonych studiach medycznych
- wymagane jest co najmniej roczne doświadczenie w pracy z ludźmi, polegające na udzielaniu pomocy psychologicznej, medycznej, pedagogicznej, czy prowadzeniu psychoterapii.
- od trzeciego roku szkolenia wymagane jest prowadzenie przez każdego uczestnika pracy psychoterapeutycznej
Etapy rekrutacji
- wypełnienie i przesłanie ankiety zgłoszeniowej
- po wysłaniu informacji zwrotnej o zaakceptowaniu zgłoszenia następuje ustalenie terminu rozmowy kwalifikacyjnej, która odbędzie się zdalnie przy użyciu aplikacji ZOOM lub SKYPE
- przed terminem rozmowy kwalifikacyjnej przesłanie swojego cv na podany adres mailowy.
- po zakwalifikowaniu na szkolenie – wpłacenie I raty w wyznaczonym terminie.
- rozmowy kwalifikacyjne są bezpłatne
Zgłoszenia na czwartą edycję szkolenia są przyjmowane do 30 czerwca 2023 r. Przy przyjęciu na szkolenie bierzemy pod uwagę kolejność zgłoszeń.
Cena kursu
- całkowity koszt kursu: 42000,00zł
- 35,00 zł brutto za 1 godzinę szkolenia * 1200h = 42000,00 zł brutto (cena zawiera 23% podatku VAT)
Opłaty
- całość płatna w 20 ratach
- I rata do 10.10.2023: 2100,00zł
- kolejne raty do 10. dnia stycznia, marca, maja, października w każdym roku trwania szkolenia: każda rata po 2100,00 zł (w sumie 19 rat)
Dane do przelewu
- opłaty należy wpłacać przelewem na konto Fundacji: 78 1600 1039 0002 0033 3689 7001